Intressant dag!

Idag har varit en väldigt intressant dag! Som ni vet var idag första dagen i skolan, vilket tyvärr aldrig hände. Claire sa imorse att det var en snörstorm som skulle komma idag, så hon ville att jag skulle ta bussen istället för att ta bilen. Vilket jag tyckte var helt okej, hon sa dessutom att jag skulle vara ute i tid. Jag hade redan innan tänkt att jag skulle åka så att jag var där tidigare så att jag kunde springa iväg och fixa böcker till klassen. Så 3.30 pm lämnade jag och hoppade på bussen. Jag tänkte att jag var ute i god tid eftersom klassen inte började förän 5.30 pm. Jag skulle nere i downtown byta buss. Och första bussen skulle ta 20 minuter till downtown. Pga att det var mycket snö och dåliga förare blev det inga 20 minuter, istället tog det 3 ½ timme att ta sig downtown. Under den sista biten av resan, tänkte jag att jag ska sitta kvar på bussen och bara ta den tillbaka eftersom jag ändå skulle få problem senare. Jag fick sedan veta att det var dags att kliva av för att bussen skulle åka till garaget och bli tankad och allt sånt. Sedan var det bara att hitta nästa buss för att ta sig hem, det är tur att folk är så hjälpsamma annars hade det blivit jobbigt!

Jag var fortfarande i bussen då kl var 6.45. Hemma var jag inte förän kl 8. Så roligt har jag haft. Väl hemma bestämde jag mig för att göra bakpotatis och tonfiskröra. Och jag frågade Claire hur jag skulle göra bakpotatisen eftersom dom gör dom i mikron. Hon sa att jag skulle klä in potatisen i vaxpapper och sedan stoppa in den i mikron i 6 min och sedan vända och ännu 6 min. Jag tänkte att hon vet vad hon gör så då gör vi så. Jag fortsatte att göra min tonfiskröra och när potatisarna väl var klara kände jag hur bränt det luktade. Jag öppnade mikron och världens rök kom ut. Claire sa då till mig att ta pojkarna och springa upp på 3e våningen eftersom pojkarna är rädda för brandlarmet. Så snabbt tog jag dom och sprang upp och höjde volymen på tv:n till väldigt högt så att dom inte skulle höra något. Som tur var hörde aldrig pojkarna larmet och Claire tog på sig för potatisen. Så det har minst sagt varit en intressant dag! Inte min turdag direkt. Jag får bara hoppas att jag kan komma till klassen nästa vecka nu och att jag har mer tur.

Jag hoppas att ni har haft en bättre dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0