Måndag 27 September

Hej på er!

Idag var första dagen då jag hade barnen själv. Det gick rätt bra tycker jag, men det känns som att det blev någon för många "time out". Men lyssnar man inte på vad fröken Lisa säger så kan det gå så. Det känns som att man måste visa nu i början att man inte skojar, men samtidigt ska man inte vara för hård. Och jag tycker inte att jag varit för hård, men jag tycker ändå inte om att behöva sätta någon i "time out". Men allt eftersom tror jag att det kommer att bli mycket bättre!

I övrigt så kan jag inget annat än säga att jag trivs väldigt bra här. Fast jag längtar tills allt rullar på då man får ett schema. Med schema menar jag att gå ut med vänner, börja skola (hur kan man längta efter det?), träna, ja allt man kan tänka sig. Jag längtar även tills jag får mitt körkort, det visade sig att jag behöver ta det. Så jag hoppas att det blir snart! Jag vill kunna åka iväg och göra vad jag vill, när jag vill utan att behöva be någon skjutsa mig. Det är nu man uppskattar att man hade tillgång till bil och körkort hemma.

Vi hörs mer snart, ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Anny

Det är bra, visa vem som bestämmer, annars kan dom säkert bli jättejobbiga mot dej! Men vad är en "time out"? :)

2010-09-28 @ 18:17:16
Postat av: Lisa Svensson

Haha, det tycker jag med. Annars blir det jag som får äta upp det sen!



En "time out" börjar med att man kan säga till barnet att det inte är acceptabelt det dom håller på med och om dom fortsätter så åker dom till "time out". Fortsätter dom måste man vara hård. Då sätter man dom på ett bestämt ställe, i mitt fall en "pack and play"(som en flyttbar spjälsäng). Sedan låter man oftast barnet sitta där i lika många minuter som barnet i år är. Efter dom minutrarna går man tillbaka och frågar vad dom gjorde för något eftersom dom hamnat där, fortsätter dom att vara på dåligt humör låter man dom oftast sitta lite längre, eller låter dom gå upp på sitt rum. Lät nog lite mer invecklat än det faktiskt är. Men jag tror att det kan vara tills stor hjälp om alla är lika seriösa med "time out". För är det en som inte gör det så blir det jobbigare för dom andra. :)

2010-09-29 @ 05:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0