Upp och ner!

Det är helt otroligt hur mina känslor åker upp och ner. Under samma dag kan jag ha hunnit ändra mina känslor minst tre gånger. Som idag började jag dagen med att bara gråta i massar i min ensamhet, än vad jag såg gjorde mig ledsen och ville hem. Sedan då jag jag och min host mom åkte iväg och tränade blev jag genast på bättre humör. För jag trivs så himla bra med henne. Sedan då man är själv igen kommer alla känslor tillbaka. Jag saknar allt där hemma, men samtidigt vill jag inte hem ännu för jag trivs så himla bra här där jag är.

På orienteringen i New York sa våran ledare att det var normalt. Hon berättade om en historia där en tjej en dag hade varit så ledsen och hemsjuk och ringt till sina föräldrar och gråtit i massor. Föräldrarna hade i sin tur ringt en massa. Dagen därpå hade hennes counselor kommit och kollat hur det stod till. Då var allt på topp igen. Det är verkligen så som jag känner, humöret går upp och ner hela tiden. Men trots dom stunder som jag saknar alla där hemma, så trivs jag så himla bra här att jag inte är redo att lämna allt här. Det finns så himla mycket att se och lära här. Så jag hoppas att det är helt normalt att man känner såhär. Men jag antar att det är så innan man kommit igång med allt. Det är i alla fall vad jag hoppas på!

I övrigt så har jag och min host mom varit och tränat som jag sa. Det gick väldigt bra och det kändes riktigt skönt. Jag är redan redo för nästa pass! Efter det åkte vi till mataffären för att handla ingredienser till middagen som jag skulle laga. Det blev köttbullar, potatis, rosmarinsås och lingonsylt. Jag hade egentligen tänkt att göra brun/gräddsås men jag fick inte alls till den att smaka som jag ville. Så istället stoppade jag i lite rosmarin, och vips så blev det en riktigt god sås! Den passade dessutom väldigt bra till köttbullar. Igår då min host dad hade varit och handlat hade han köpt med sig lingonsylt åt mig. Väldigt gulligt! Dom hade tydligen en skandinavisk hylla i matbutiken. Dom alla tyckte att det var väldigt gott till köttbullarna, så då var jag nöjd. Själv tyckte jag inte att köttbullarna smakade som jag ville. Men dom var helt klart godkända! Och dom verkade nöjda.

Nu ska jag ta och lägga mig om jag ska orka kliva upp kl 8 imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0