Sammanfattning del 2

Fredag 17/9: Eftersom jag hade dragit på mig en förkylning sa familjen att jag bara behövde ta det lugnt då jag skulle krya på mig. Det betydde att jag inte klev upp förän vid kl 11-12. Första dagen fick jag en tur runt i huset, träffa den minsta pojken och även träffa den dåvarande nannyn. Första middagen blev Pizza.

Lördag 18/9: Åter en lugn dag. Denna dag fick jag följa med in till stan för att se hur det såg ut. Vi åt även middag ute. Väldigt god mat och fick prova någon slags ice slush, fast mycket bättre!

Söndag 19/9: Väldigt lugn dag. Fick följa med familjen till min host moms aunt. Där blev det bad i hennes pool och lunch. Dom hade även här på deras gata en liten gatufest, så vi gick dit och hälsade på. Väldigt trevligt!

Måndag 20/9 - Fredag 24/9: Började att jobba med pojkarna. Men den dåvarande nannyn jobbade kvar hela veckan så att jag kunde få komma in i alla och se hur allt ska göras. Vilket kändes väldigt tryggt! Nästa vecka börjar allvaret! På tisdagen följde jag med min host mom in till stan för att lämna turkisk peppar till en som hon kände. Hon hade nämligen letat ihjäl sig efter dom utan att lyckas. Så hon blev väldigt glad då jag tog med mig dom. Sedan gick vi även in i en affär för att jag skulle köpa duschcreme. Det blev även lite annat smått och gott. Onsdagen skulle jag möta dom andra au pairerna i närheten. Men pga oväder blev det inställt. Jag och den äldsta pojken fick följa med min host dad till ett stort mat varuhus. Det var ungefär som Svensk Cater, fast mycket större och allt gick endast att köpa i stora pack. På torsdag åkte jag och min host mom till ett köpområde för att köpa ett par träningsskor åt mig, blev massor av kläder till pojkarna, ett Cliniques 3-steg för mig. Väldigt trevligt.

Sedan om fredagen har ni redan får höra. Nu vet ni allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0