Onsdag 8 September

Hej på er!

Nu blev det några dagar igen sedan jag skrev. Men jag kan faktiskt skylla på att jag har varit upptagen, för det har jag! Igår åkte jag och min syster iväg till Stockholm. Flyget gick 15.50 och innan flyget var det en massa att fixa. Fick lov att ringa upp förmedlingen för att kolla upp några frågor som jag hade.

Flyget till Stockholm gick riktigt snabbt. Resan med tåg in till stan gick också väldigt behändligt. Det enda dumma som vi egentligen gjorde var att vi fick för oss att gå ut ifrån Centralstationen, så då började vi gå runt där. Från början hade vi rätt bra koll på vart vi var, men tillslut blev allt väldigt snurrigt! Helt plötsligt såg jag en busskylt där jag såg en liten text att bussen gick genom slussen, perfekt tänkte jag. Vände mig om, hade världens tur och där var bussen. Sedan gick allt som på räls igen! Väl framme hos min familjs kompisar blev det middag, idol och en massa prat. Riktigt mysigt.

Sedan i morse vaknade jag faktiskt riktigt tidigt för ovanlighetens skull! Kvart över sex var klockan då jag vaknade, klev sedan upp strax efter halv sju. Vid klockan åtta tog vi bussen in till stan, bytte sedan buss för att kunna ta oss till ambassaden som faktiskt var målet för denna resa. Allt gick även där väldigt bra! Väl framme fick Elin vänta utanför medan jag gick in för att fixa mitt visum. Jag hade min tid kl 10, men jag fick inte min intervju förän kl 11.15 och det tog endast någon minut. Sammanlagt blev det en väntan på lite mer än 2 timmar, men det var det nog värt antar jag. Tyckte mest synd om min syster som fick sitta utanför och vänta. Men hon var väldigt duktig!

Efter det blev det en sväng på stan, men efter en dags flängande överallt för att hålla koll på bussen och allt var vi båda helt tomma i huvudet. För att vara på säkra sidan åkte vi in till Arlanda redan vid kl 2. Man vet ju aldrig hur lång tid allt kan ta. Vårat flyg gick strax innan halv 6, så sammanlagt blev det nog en väntan på 2 timmar på Arlanda. Tiden fördrev vi med att käka på pizzahut, kolla i tax free och sedan såklart vänta. Men det gick bra!

Tänk nu har jag mitt visum fixat, det enda som saknas nu är faktiskt mitt pass som dom skulle skicka idag. Så förhoppningsvis har jag det på fredag! Jag håller tummarna, jag hoppas att ni också gör det ;)

Nej nu har jag babblat på alldeles för bra, jag får helt enkelt skriva mer imorgon!
Godnatt och sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0