Michael Jackson

Så fort jag säger till någon att jag är ett Michael Jackson fan ser jag i deras blick "hur kan du vara det? Han är ju så konstigt!". Jag är säkert inte ensam om att känna så. Men jag står för att jag är det, för även om jag inte kan påstå att jag på riktigt lärt känna honom som person så kan jag ändå säga det. För har man sett klipp med honom, alla möjliga slags klipp så förstår man att han absolut inte var någon elak människa. Han skulle aldrig ha kunnat göra det som han blivit anklagad för. Jag menar varför skulle han göra det? Han hade/har älskande fans och ett liv som alla ville ha!

Innan han dog hade jag också den uppfattningen. Att han var en skum person som hade utnyttjat barn. Jag trodde till och med att han hade blekt huden. Du förstår hur dumt det låter. Men jag förstår att många tänker så, för läser man bara det som står i tidningarna så får man den uppfattningen. Jag hade tidigare bara hört dom mest kända låtarna som "Billie Jean", "Beat it" och "Bad". Det låter verkligen hemskt att säga det och jag önskade verkligen att jag hade "upptäckt" honom tidigare för hade jag gjort det så hade jag förmodligen haft möjligheten att få se någon av hans shower. Jag vet att det kanske låter som att jag är världens Michael Jackson fan. Men det är jag inte, ett fan är jag men jag lyssnar även på annan musik.

I somras den 25 Juni fick jag ett sms av min mamma tidigt på morgonen innan jag skulle till jobbet. Hon skrev att Michael Jackson hade dött. Min första tanke var "jaha, okej". Jag tänkte inte mer på det. Någon dag senare tänkte jag att jag kanske ska kolla vem han egentligen var. Jag började lyssna på hans låtar, såg några av hans intervjuer och såg hans fantastiska musikvideor som verkligen är one of a kind. Kan ju nämna att Ghost är helt fantastisk! Jag blev fast och har inte slutat lyssna på honom, även om jag idag inte lyssnar lika mycket. Jag kan även erkänna att i somras då han nyss hade gått bort var han det enda som jag lyssnade på. Det var även då som jag började "lära känna" honom.

Jag tänkte då att jag vill veta vem den här personen var och om allt verkligen stämde som man läst i tidningarna. Har inte ni känt någon gång att man vill veta mer om en person, som tex Michael Jackson? Få veta hur personen var helt enkelt. Jag kände så. Började titta på en massa intervjuer, lyssna på hans låtar (kan nästan säga att jag lyssnat på dom flesta som släppts), såg hans musikvideor, konserter. Ja you name it! Efter det så förstår man att han inte var någon elak person, han var bara en som tappat sin barndom och ville få göra samma saker som alla barn har fått göra i alla tider. Att få leka. Jag förstår att han umgicks med barn, samtidigt kan jag tycka att det är lite konstigt att han var så öppen med det. Men då ser man bara ännu mer att skulle det vara så att han varit en som utnyttjade barn så hade han ju verkligen inte varit öppen med det.

Jag sa till mig själv då jag startade den här bloggen att jag inte skulle ha något med Michael Jackson här. Men i och med det så är jag ju inte helt ärlig. Bara för att jag är ett Michael Jackson fan gör mig inte till en sämre människa. För ärligt talat tycker jag att fler borde "upptäcka" honom. Det skulle göra alla gott! Ibland undrar jag faktiskt om han verkligen inte var från himlen. Med alla hans texter om en bättre värld och om att man ska vara snälla med varann. Som han brukade säga L.O.V.E.

Jag kommer självklart inte att skriva en massa om MJ nu i min blogg. Men känner jag någon gång för att ta upp något eller visa något klipp så kommer jag inte att vara rädd för att göra det. Vill ni läsa mer om Mj så kan ni besöka mjackson.blogg.se och popkungen.blogg.se



Det här klippet visar verkligen personen Michael. Ett måste att se!


Hans egna hemma videor, väldigt roligt att se. Även detta ett måste att se!


Den här är Ghost som jag pratade om. En väldigt lång musikvideo som kommer i
4 delar. Helt klart värd att se, rättare sagt ett måste om du inte redan gjort det!


Michaels Mtv uppträdande 1995. Skicklig dansare och sångare, kan inte bli bättre!
Det som är extra värt att se kommer i slutet vilket är låten Dangerous.

Kommentarer
Postat av: Michael Jackson | Minnesblogg

Riktig bra skrivit! :D Känner precis som du. Många fler borde upptäcka honom och inte läsa massa skit som tidningarna har skrivit om honom.



Sv: Tack! :D

2010-04-10 @ 18:55:33
URL: http://mjackson.blogg.se/
Postat av: emelie

Så bra skrivet! Håller heelt klart med , folk borde "lära känna" honom innan de dömmer!

2010-04-10 @ 21:47:52
URL: http://eemelieandersson.bloggplatsen.se
Postat av: GONETOOSOON. minnesblogg för mj.

Jag får alltid massa kommentarer för att jag

gillar mj i skolan, precis som du sa i början

av texten.



Du hade en jätte fin blogg =)

2010-04-10 @ 22:26:02
URL: http://gonetosoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0