Torsdag 17 Februari

Idag har jag jobbat som alla andra torsdagar. Men efter att jag slutade jobba hade jag bestämt att träffa den nya au pairen som kom hit förra veckan. Att köra till där vi skulle träffas skulle ta 25 minuter, jag hade kvällen innan skrivit ut kartor. Eftersom det är det jag har använt hittills och det har gått alldeles utmärkt utan problem. Men idag var inte turen på min sida!

Det började då jag skulle göra första svängen då stod det att jag skulle forsätta rakt fram. Det fanns 3 olika lanes att köra på och jag valde den mellersta, självklart var det fel. Så när jag insåg det var det bara att vända om och hitta tillbaka, som tur var har jag rätt bra lokalsinne så jag hittade lätt tillbaka och tog mig sedan tillbaka till där jag kom fel. Sedan provade jag igen och tog istället till vänster och kom rätt. Sedan kom jag fel igen efter en bro och fortsatte på samma väg eftersom det var den vägen, sedan insåg jag att jag var tillbaka i Oakland Downtown så jag var inte alls rätt ute. Men jag måste säga att jag gjorde det bra ändå, för jag hittade min väg ut därifrån utan problem och hittade vägen hem. Så bestämde mig för att åka hem, springa på toaletten och be Claire och David om hjälp. Det slutade med att jag fick låna GPS:en vilket var en himla tur. För hade jag inte haft den hade jag inte alls hittat till där hon var.

Så 2 timmar senare var jag äntligen där, fy fan vilken resa! Nu börjar jag fanimej att bli rädd att köra utan GPS, men jag gjorde det ju bra innan så det borde ju egentligen inte vara några konstigheter. Claire och David sa också att det där var en djävulsbro och speciellt i mörker. Det var först meningen att vi skulle gå på bio och sedan fika. Men det slutade med att det blev fika vilket var väldigt trevligt. Bjöd henne på fikat eftersom hon fick vänta så himla länge på mig. Eat'n Park har världens godaste paj! Den heter Oreo Cream Pie och den är helt underbar! Kan säga att jag känner mig lagomt less efter allt körande idag, men jag kan i alla fall säga att det var trevligt att träffa den nya tjejen.

Det var lite om min dag. Imorgon vlir det en full arbetsdag sedan har jag en ledig helg. Så till helgen kommer det att bli massor av roligheter!

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0