Onsdag 13 April

Idag tog Claire med mig till den äldstas skola för att visa mig hur man tar sig dit och hur allt fungerar. Och då vi satt och väntade på att han skulle sluta presenterade hon mig för en annan nanny som var där. Konversationen börjar som den alltid gör "This is Lisa, she's our au pair from Sweden" och idag hände något helt annat än vad det brukade göra. Nannyn berättade att barnen som hon tar hand om, hennes mamma kommer ifrån Sverige och att hennes föräldrar var på besök. Så jag gick fram och hälsade på barnens mormor och morfar, och dom blev lika förvånad som jag då jag presenterade mig på svenska. Jag fick även prata med deras äldsta barnbarn som förmodligen var i 6 års åldern. Och hon kunde prata flytande svenska. Tänka sig att det faktiskt finns svenska familjer här i Pittsburgh, man får verkligen veta något nytt varje dag!

Måste återigen notera att jag idag varit här i 7 månader, det är verkligen svårt att förstå! Om 5 månader är jag åter i lilla Övik.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag längtar så mycket tills du är tillbaka i Sverige! :) Saknar dig! <3

2011-04-14 @ 15:47:44
URL: http://emelieromin.blogg.se/
Postat av: Felicia

Inte visste jag att du hade en blogg! Då hade jag ju kunna läsa om dina äventyr varje idag istället för att fundera på dem. Du verkar ha det toppen där borta, är roligt att läsa! :) Fina, fina du! Vi ses om några månader <3

2011-05-03 @ 16:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0