Tisdag 17 Maj

En kort sammanfattning av dom senaste dagarna.
I helgen har jag varit ensam hemma då familjen åkte iväg till Philadelphia. Så jag och Emma (den svenska au pairen här som varit här lika länge som mig) skulle först åka ut och festa, men eftersom det regnade, åskade och blixtrade bestämde vi oss för att istället shoppa, käka och gå på bio. En toppenkväll helt enkelt! Det blev att vi såg filmen "something borrowed" vilket var rätt bra. 

Efteråt var det tänkt att jag skulle sova hemma i huset, men Emma sa att jag väldigt gärna fick sova över hos henne., så tyckte jag att det kändes roligare. Lördagen började Emma att jobba kl 3, men jag fick stanna och hjälpa henne med hennes barn. Det var en super rolig dag med massor av bil åkning! Sedan åkte vi också till Cheesecake Factory och åt middag. Söndagen spenderade vi ute vid Robinson Mall. Så jag har haft en hel helg med Emma. En perfekt helg!

Idag började jag min andra och sista kurs. Vilket jag måste säga känns super jobbig! Jag har redan läxa till nästa vecka på att skriva en rapport på minst 5 sidor, hur det ska gå till har jag inte en aning. Men det ska gå, men jag antar att jag får ta igen för det lilla jag behövde göra i förra kursen. Jag har även idag varit med Emma, hon kom hit till mig strax efter 10, och vi har suttit och pratat en massa och sedan åkte vi iväg och käkade lunch.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0