Miami

Jag kom på att jag helt har glömt bort att berätta för er hur jag hade det i Miami. Det är ju lite sent påkommet, men jag antar att det är bättre sent än aldrig. Jag och Emma hade det så himla roligt och jag är så glad att vi åkte iväg. Det känns tråkigt att vi inte kommer att träffas på ytterligare 10 månader, men jag tror att tiden kommer att gå snabbt. I vilket fall så blev det inte alls så mycket solande och bad som många av er säkert tror. För det var faktiskt inte alls så varmt i Miami. Visst det var så pass varmt att vi kunde gå runt i shorts och t-shirt. Men då vi gick ner till stranden blåste det så mycket att det blev riktigt kallt. Så det blev bara en dag som vi solade och badade och det var även samma dag som vi åkte iväg till Everglades för att se alligatorer och åka airboat. Det var faktiskt riktigt roligt och lite läskigt att åka så nära alligatorer, men vi fick veta att dom faktiskt inte var så farliga.

Ja vad gjorde vi mer? En av dagarna gick vi till Miami Ink och tog foton, men ingen tatuering blev det. En dag hyrde vi cykel och cyklade runt stranden och kajen. Så otroligt vackert var det, får ni möjlighet så åk till Miami! En dag tog vi taxi in till downtown Miami och åt och gick runt och kollade i butiker. Sedan det som var det nästan bästa, var på nyårsafton. Någon dag innan hade vi pratat med några av dom andra svenskarna på hostlet om vad dom skulle göra på nyårsafton och dom hade berättat att dom skulle åka iväg till en Usher konsert och dom hade även frågat oss om inte vi ville följa med. Dom sa att dom skulle fixa biljetter, men senare under kvällen kom dom och sa att det inte gick att fixa biljetter för det blev något konstigt så vi tänkte inte mer på det. Väl på nyårsafton hade jag och Emma bestämt oss för att vi skulle göra oss i ordning och gå ut och äta och sedan se vad som händer. Och då när vi precis var klara och på väg att gå ut stoppade några av dom andra svenskarna oss och frågade vad vi skulle göra. Och vi sa som det var och dom berättade om deras planer.

Så det slutade med att vi 1 timme innan konserten skulle börja åkte i taxi med dom till ett internet cafe för att skriva ut deras biljetter och för oss att beställa våra. Så 10 min innan konserten började hade vi skrivit ut biljetterna, sprang ut för att få tag på en taxi. Och då vi väl hoppat in i taxin och nästan var framme så frågade en kille som åkte med oss om vi visste var hans biljett var. Vi alla började och leta, Emma hittade hans biljett i hennes väska, men då visade det sig att våra biljetter var istället borta. Så snabbt frågade vi taxi chauffören om han visste var vi kunde skriva ut nya biljetter. Det slutade med att vi stannade på ett Hilton hotell och Emma och killen sprang in för att få utskrifterna och jag betalade taxin. Som tur var fick dom skriva ut där och arenan var inte alls så långt bort. Då vi väl kom dit var det 5 min kvar till konserten började. Förbandet var Trey Songz som jag tyckte var rätt bra. Måste säga att Usher var riktigt bra, och jag skulle gärna se honom igen! Och för 15 dollar så var det absolut värt det!

Blev en riktigt lång historia där, men jag är ju rätt bra på att inte skriva så långt så jag hoppas att jag inte uttråkat er! Emma om jag har glömt något som vi gjort får du säga till! Men som sagt var det helt underbart roligt och jag vill såå åka igen.


Emma och jag på nyår.

Usher

Från cykelturen

Från Everglades

Miami beach

Miami Ink

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0