Tisdag 23 Augusti 2011

Låt oss göra en uppdatering om vad som har hänt på den senaste tiden! Om vi börjar med helgen så blev det en massa jobb. Eftersom min familj var borta över helgen + måndag, jobbade jag istället lite mer än vanligt under helgen. Jag hann även med att gå på mitt sista cluster meeting, vilket kändes lite konstigt. Men det betyder bara att jag är närmare att få komma hem. Längtar som bara den! Fast självklart känns det också tråkigt! Vad mer händer under helgen? Jo, en viss svensk tjej gjorde för första gången slingor ur en hätta på sig själv. Den ni! Och jag måste faktiskt säga att jag tycker att det blev riktigt bra. Det enda var att framme mot pannan var det lite väl ljust, nästan så att jag såg gråhårig ut.

Så igår tog jag bilen och åkte ut till Waterfront för att prata med någon på Ulta för att se vad jag skulle kunna göra för att fixa det. Förväntade mig något dyrt blondschampo eller liknande, men det svar jag fick tillbaka var att åka hem och använda mig av Dawn diskmedel. Så väl hemma blev det till att gnugga lite snabbt där jag ville få det minde grått. Och imorse då jag visade Claire fick hon nästan en shock över hur bra det hade fungerat. Vad roligt hur simpla saker kan faktiskt vara det bästa!

Så då vi ändå pratar om waterfront, så då jag var där passade jag även på att köpa med mig ett par grejor hem (visar dom senare i inlägget) och stannade även på Barnes & Nobles för att köpa varsinn bok åt pojkarna. Jag har ändrat mig angående vad jag ska ge till dom då jag åker hem. Så istället ska jag ge dom varsinn ljudbok där jag har spelat in min röst. Så för varje sida som dom bläddrar, är det min röst som läser sagan. Smart va!?

Idag var det tänkt att jag skulle sola och bada i Sandcastle, skyndade mig iväg efter att ha pratat med mamma på skype. Men då jag väl kom dit var det stängt. Väldigt konstigt tyckte jag. Då jag kom hem och tittade på nätet visade det sig att dom endast har öppet två helger till + 2 måndagar. Börjar det redan att bli höst? Måste säga att jag blev väldigt besviken. Men idéer för vad jag ska hitta på har definitivt inte försvunnit. Så istället har jag tagit fram min stora resväska för att se hur mycket saker som får plats i den och om jag får med mig alla mina grejor.

Jag måste säga att det var himla bra att pappa och Lina tog med sig en väska hem åt mig, annars hade jag aldrig fått med mig allt hem. Även fast jag inte har så himla mycket grejor kvar så tar det fortfarande plats! Jag stoppade ner alla mina kläder, underkläder, hårprodukter och skor. Och det fanns faktiskt lite utrymme kvar. Plus att jag har min lilla kabin väska också som jag kan packa grejor i. Men jag har lite böcker och småsaker som också ska få plats. Men det ska gå att fixas. Då väskan var stängd så vägde den exakt 50 pounds, bra jobbat Lisa! Vilket är den vikt man får ha på väskan, eller vad jag tror att man får ha. Det får jag hoppas på!

Vad har annars hänt här då? Eftersom det är långt mellan gångerna blir det mer saker att prata om verkar det som! Igår fick jag veta när jag får flyga hem, det kändes verkligen så himla skönt att få veta måste jag säga. Istället för att gå runt och undra, så vet jag nu. Och jag har även bokat mitt flyg från Pittsburgh till JFK. Så det enda som behöver göras är att ha en rolig sista tid! Och för er som undrar vilket datum jag kommer hem, så är det en hemlis! Det kan vara allt mellan den 13 september till den 13 oktober. Men semester ska jag hinna ha innan jag kommer hem!


Så här snyggt packat var det, ni ser även mina underbart vackra skor!

Här kommer det lite gråa håret, glömde att ta ett efterkort men det är inte alls lika mycket nu!

Det fick bli två keratin produkter, vilket ska vara väldigt bra för håret! Det ena är en
hårinpackning och det andra ett värmeskydd. Sedan fick jag även en mascara gratis!

Denna bok är till den äldsta

Så himla söt bok!

Och denna är till den minsta.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Sjukt snygga skor du har! (: Längtar tills du kommer hem. Saknar dig vännen! Kram <3

2011-08-24 @ 12:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0