Sammanfattning del 1

Jag tänkte skriva ner en sammanfattning av vad som hänt sedan jag lämnade Sverige, ska försöka komma ihåg så mycket som möjligt!

Måndag 13/9: Jag lämnade Arlanda strax efter kl 9. Mellanlandning i London, Heathrow (förövrigt en av dom största flygplatserna). Från London flög jag vidare till New York. Sammanlagt tog resan från Arlanda - New York ca 13 timmar. Väl framme hade tyvärr inte min väska anlänt. Så jag fick då gå till flygbolaget och fixa en massa, fick i alla fall 50 dollar. Och det var tur att jag packat nödvändigheterna i kabinväskan! Det var många av dom andra tjejorna som bara hade handväskan och inga grejor, för dom var nog dom 50 dollarna mer nödvändiga. Sedan blev det en väldig väntan på hon som skulle hämta upp au pairerna. Jag tror att jag var framme på hotellet vid kl 20 eller något sånt. Väl framme blev det en kort möte, middag och sedan upp på rummet. Dock lite för sent.

Tisdag 14/9: Denna dag började orientationen. Vi hade en väldigt duktig person som berättade allt, Utan henne hade jag garanterat somnat med tanke på för lite sömn. Det var även denna dag min förkylning började bli som värst. Vi fick en paus på 2-3 timmar. Så jag och ett stort tyskt gäng gick iväg till ett köpcenter i närheten. Där köpte jag min första sak på Starbucks, vet dock inte hur den smakade då jag inte hade någon smak. Dagen fortsatte med möten, middag och umgänge med den andra svenska tjejen Sandra.

Onsdag 15/9: Mer möten. Sedan på eftermiddagen blev det en tur in till New York City för sight seing. Vi fick se massor av fina byggnader, platsen i SATC där Carrie gjorde slut med Mr Big, fontänen det vill säga.Vi fick även gå upp i Rockerfeller Center, Times Square, se frihetsgudinnan på väldigt långt avstånd, se var skådespelaren Heath Ledger hittades död, även en massa affärer som Prada, Gucci osv. Vi kom hem rätt sent, kl 12. Vi skulle upp kl 6.30 dagen efter och våra väskor skulle även vara packade innan vi gick ner.

Torsdag 16/9: Denna dag var väldigt hektisk. Alla skulle ha lämnat sina rum kl 8. Det var möten fram till kl 2, därefter skulle transporter ta oss till flygplatser osv. Väl på flygplasten lärde jag återigen känna två tyska tjejer. Jag tror att det var ca 25 tyska tjejor där. Så väldigt många! På flygplasen blev det käk. Sedan då det var väldigt nära till att mitt flyg skulle lyfta hände det självklart något. Då kom världens oväder. Och det blixtrade, åskade, spöregnade och helt enkelt hemskt väder! Vi kunde läsa på nyheterna något om en tornado i Brooklyn, så vi blev då allt rädda. Som tur var lyfte planet tillslut, men jag tror att det var 2,5 timmar för sent! Väl på flygplatsen här i Pittsburgh hämtade min host mom upp mig. Världens gulligaste och det kändes helt rätt. Väl hemma möttes jag av den äldsta pojken och pappan. Fick även se mitt underbara rum, vilket jag tycker om massor! Det blev sängen ganska direkt.

Som ni kan se så kan vad som helst hända med min tur. Förkylningar som inte visar sig förän man är framme, borttappade väskor och försenade flyg. Kan däremot påpeka att väskan återvände som tur var dagen efter! Men samtidigt som jag haft mycket otur måste jag också påpeka att jag har haft väldigt mycket tur här också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0