Blixtar och dunder

Nyss var det världens åska och blixt här. Lyckades inte riktigt få se den sådär riktigt bra, och då jag och mamma bestämde oss för att vi verkligen skulle se den och inte missa något (Mamma skulle dessutom räkna ettusen ett, ettusen två, ettusen tre osv). Självklart så kom det inga fler. Fast lika glad är jag för det, har väldans stor respekt för blixtar. Egentligen tycker jag att det är roligt och lite fascinerande. Men där tar det stopp och istället övergår till rädsla.

Jag kom ihåg då jag var liten och vi var i våran sommarstuga ute vid en sjö. Och bakom bergen såg man hur det blixtrade och åskan hördes riktigt högt! Jag kom ihåg hur rädd jag var då och sprang runt, men jag kunde inte heller sluta titta för det var ju trots allt väldigt spännande. Varje gång då det blixtrade till var jag rädd att blixten skulle slå till under vårat hus som skulle göra så att vårat hus skulle liksom åka som en rutschkana ner i vattnet. Vilken fantasi man hade då!

Nu har jag faktiskt surrat på bra länge, så tänkte låta er få vila era ögon lite nu ;)
Egentligen är det nog mer mina! Sov så gott och imorgon kommer det upp lite bilder från dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0