Tisdag 30 November

Nu var det åter ett par dagar sedan som jag skrev, så jag tänkte att det var dags att skriva igen. Idag har jag haft en ledig dag. Väldigt härligt! Så idag åkte jag och Claire till CCAC college för att skriva in mig där. Eftersom jag inte är uppvuxen i USA så ska jag göra ett test för att se vart jag ligger någonstans. Så den 17 december har jag mitt test. Sedan i januari börjar jag skolan. Som ni redan vet var det meningen att jag skulle ta en kurs på Art Institute, men det blev alldeles för komplicerat med det. Först behövde jag göra ett toefl test och det skulle kosta 170 dollar, på det behövde jag överföra mina betyg från sverige och det skulle kosta 185 dollar, sedan skulle jag även betala 150 dollar för att kunna göra aktiviteter på camups och sedan kostnaden för själva kursen. Så det skulle bli alldeles för mycket.

Bara kursen i sig skulle kosta 1500 dollar. Så det blev väldigt mycket. Så nu idag kollade jag och Claire på lite kurser som jag skulle kunna ta. Det ligger mellan Art History - Ancient och modern, Art Appreciation, Drawing, Graphic communication, Two-Dimensional Design, Photography och Principles of Advertising. Så jag har lite att välja på, hon på skolan sa att jag skulle titta ut en massa kurser som skulle vara intressanta, för det kan ju hända att vissa kurser redan är fulla eller att vissa inte blir av. Men dom har väldigt intressanta kurser och sedan så får jag lite kunskaper till senare. Dessutom var det mycket billigare också, jag skulle nog kunna välja alla dom kurserna för samma pris som för en på Art Institute.

Jag hoppas att ni har haft en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0