Tisdag 18 Januari

Jag måste ha världens tur ibland, eller inte! Idag var jag återigen ute i tid för att ta mig till skolan. Så kl 3 tog jag bussen hemifrån. Det första jag gjorde då jag kom fram var att springa till biblioteket för att köpa den bok som jag behöver till kursen och som tur var fanns det bara en bok kvar. Det mindre roliga vara att boken kostade 800kr, men jag tror att jag ska lämna tillbaka den nu då jag vet hur den ser ut. Och sedan köpa den på amazon för 250 kr billigare. Eftersom jag var där så tidigt sprang jag iväg för att käka och sedan sätta mig och vänta på att klassen skulle börja. Jag var först kan jag säga! 15 min innan klassen skulle börja kom en annan tjej som också hade samma som jag, hon var jätte trevlig.

Eftersom det inte kom några andra gick vi och kollade med en lärare för att se om klassen bytt klassrum. Men vi fick istället veta att klassen inte börjar förän nästa tisdag. Det känns så himla roligt att jag nu två veckor i rad tagit mig till skolan i onödan. Och dessutom spenderad 3 ½ timme i en buss som jag egentligen inte behövt göra! Men det positiva att jag nu vet hur jag ska ta mig till skolan och sedan vet vad för bok jag behöver. Nu får jag bara hoppas på att klassen börjar nästa vecka och att det inte blir mer snöoväder. Men som sagt så var tjejen väldigt trevlig och hjälpsam, så det känns väldigt roligt att jag nu har en i klassen som jag vet vem hon är.

Hoppas att allt är bra med er där hemma! Det blev en kort uppdatering, eller förmodligen längre än vanligt!

Have a great week!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0