Groundhog Day

Idag är det groundhog day. Det är ju väldigt komiskt måste jag säga! Men det är ju tur att folket här är lättroade. Många av er undrar vad jag pratar om, am I right? I vilket fall så berättade Claire om denna dag för mig för jätte länge sedan och jag hade nästan helt glömt bort det. Tills igår då jag var på skolan. Då berättade klassen att imorgon, vilket var idag så var det groundhog day. Och det kommer från jätte länge tillbaka då ett murmeldjur kommer ut ur sitt bo, och om han vänder om och går tillbaka in i sitt bo, kommer vintern att pågå i si och så många veckor till. Men om han istället stannar kvar ute så är det bara ett par veckor kvar på vintern. Eller om det hade med skuggan att göra, är inte riktigt säker. Men det hela kommer faktiskt här ifrån Pennsylvania och ska tydligen vara känt överallt. Det roliga var att faktiskt på barnens tv-program så handlade det om "The groundhog day". Vill ni läsa mer om det så klicka här. Och vill ni se klippet där állt händer går ni in här. Men det är inte förän efter 8 min som lite mer intressanta saker börjar hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0