Fredag 24 September

Hej igen!

Nu är jag galet dålig på att uppdatera. Även fast jag egentligen inte gör så jätte mycket saker så rinner tiden iväg! Det slutar alltid med att jag kommer upp rätt sent på rummet, så oftast blir det inte så mycket tid till att blogga. Tråkigt nog! Men jag ska absolut försöka bättra mig!

Idag har jag jobbat halvdag, min host mom sa idag att jag bara skulle jobba halvdag då hon var rädd att jag skulle överstiga mina 45 timmar. Så det tyckte jag var väldigt gulligt! Så då passade jag på att gå igenom mail, börja kolla på lite Idol och jag pratade även med min pappa och lillasyster. Sedan kom min host mom upp och frågade om jag ville följa med till lekparken och sedan gå ut och äta efteråt. Jag hade inget bättre för mig så jag tyckte att det passade bra. Jag vill trots allt se så mycket som möjligt, det blir lätt tråkigt annars! Så då följde jag med dom.

Efter middagen gick vi och köpte nya boots till pojkarna. Efter det gick vi in till en telefon affär. Dom har surrat om att jag behöver skaffa en telefon så att dom kan få tag på mig och jag dom. Jag måste säga att det är väldigt konstigt här och väldigt dyrt! Galet dyrt! Det abonnemang som vi nu tog skulle kosta mig 65 dollar i månaden, vilket motsvarar ca 450 kr. Men då ingick det 450 minuter samtal och fria sms. Jag antar att jag inte hade så mycket att välja på. Familjen valde att betala telefonen eftersom dom ansåg att det var dom som ville att jag skulle ha den. Jag tackade och tog emot! Själva telefonen kostade 128 dollar.

Imorgon ska jag få följa med till sporthallen där jag kommer att ha tillgång till gym och andra aktiviteter. Eftersom familjen är medlem får även jag träna där, jag har mycket fördelar börjar jag känna! Men så imorgon ska vi dit då den äldsta av pojkarna ska lära sig simma. Så jag tror att det blir väldigt roligt, det kan hända att det blir en simtur eller ett gympass, vilket återstår att se! Jag ser i vilket fall fram emot det!

Jag har en del bilder att dela med mig av, även en massa bilder från New York. Så ni får titta in senare! Nu ska jag faktiskt göra mig i ordning för kvällen, sedan ska jag öppna telefonen och klura lite. Spännande, spännande!

Vi hörs mer senare!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, det låter som du hamnat i en bra familj. Hoppas du trivs! :) <3

2010-09-26 @ 19:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0