Torsdag 18 November

Hej på er!

Denna vecka har hänt lite mer än vanligt!
I tisdags åkte jag och Claire till ett college som vi skulle titta på. Det verkade helt underbart och vi spenderade 4 timmar där med handledaren. I slutet fick vi veta att dom inte skulle kunna ta emot mig där pga av att jag har ett J1 visum och inte ett F1. Så det kändes väldigt surt! Idag ringde handledaren och sa att dom ville kolla upp mitt visum och se om dom kunde göra något, så jag hoppas att dom skulle kunna få till något! Det skulle verkligen vara roligt! På tisdagen tog vi också och åkte för att fixa med körkortet efter den dåliga nyheten. Där väntade inga bättre nyheter, utan där fick jag veta att jag behövde ha ett learner's permit. Och för att mitt learner's permit ska bli färdigt måste jag också göra ännu en hälsoundersökning. Så imorgon ska jag ringa till läkaren, och förmodligen får jag tid imorgon för det.

I övrigt så har allt rullat på som vanligt. Den minsta är fortfarande inställd på att inte ta sin nap. Han har precis lärt sig att klättra ur spjälsängen, så självklart är det mycket roligare att klättra ur och springa runt och leka. Igår lyckades jag få honom att somna på min axel, idag försökte jag mig på samma sak utan lyckat resultat. Men som tur så var han aldrig grinig idag, så jag är glad! I helgen blir det jobb. Det blir full dag på lördag, Claire och David ska iväg med ett par kompisar och se en massa saker. Så jag får pojkarna hela dagen. Deras vänner kommer också att bo med oss i helgen, så nu får jag dela min våning för första gången. Det blir roligt att ha några andra här uppe också.

Hoppas att allt är bra mer er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0