Thanksgiving

Idag har jag firat min första thanksgiving. På morgonen blev det att titta på paraden på tvn. Medan Claire höll på att slå in lite julklappar så gick jag ner för att titta om den minsta hade somnat. Och det hade han inte, så självklart hoppade super Lisa in för att få honom att somna. Jag tänkte att det är ju inte så roligt att åka iväg på middag bland en massa folk och helt plötsligt börjar han att bli gnällig. Så tänkte att det var viktigt med hans sömn. Det var inte alls svårt att få honom att somna. Den äldre pojken har tyvärr rummet bredvid den yngsta. Så det händer ofta att han öppnar dörren och smäller igen den. Så jag bestämde mig för att ta med mig honom upp på min våning. Så jag satte mig i en fåtölj och satt med lillkillen så att han fick lite lugn och ro.

Det var verkligen bra att han fick sin sömn idag, annars hade det blivit jobbigt. Och han skötte sig riktigt bra under middagen, jag var huvud bordskamraten och det var inga som helst problem. Det blev mycket lek och bus. Så himla roligt. Maten var dessutom väldigt god. Det blev kalkon, skinka, mashed sweetpotatoes, pumpkin pie, pecan pie och en massa annat. Det blev till att prova det mesta. Imorgon har jag också tur, jag behöver inte börja att jobba förän vid 10.30-11 tiden. Och då behöver jag endast jobba tills Claire och David kommer hem efter att ha inköpt några julklappar. Men självklart kan det hända att det blir en längre dag då man inte vet hur lång tid det tar. Men det lät som att det max skulle ta 2 timmar.

Hur har eran dag varit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0