Söndag 14 November

Idag blev det att jag pratade en massa över skype på förmiddagen, sedan vid kl 2.30 kom två au pairer över hit för att hämta upp mig. Vi bestämde oss för att åka någonstans i närheten där jag bor, så det blev the waterfront. Det finns massor av butiker, men inte riktigt som ett köpcenter. Tråkigt nog så regnade det. Men det kändes väldigt roligt att få åka ut och göra något. Dessutom guidade jag båda vägarna, så jag börjar känna mig väldigt stolt. Och jag som inte ens börjat att köra själv än! Det blev ingen shopping, men hittade ett par skor som jag väldigt gärna ville ha, men dom fanns bara i en storlek större så det blev inget köp. Då vi var färdiga bad jag Camila lämna av mig på Giant Eagle, för jag ville köpa lite tillbehör till bakning. Så då jag kom hem gjorde jag en annanas paj, den blev väldigt bra! Allt blir så mycket mer komplicerat här då man ska baka, jag vet inte hur länge vi stod och funderade på om vi skulle ha baking soda eller baking powder. Det skulle motsvara bakpulver. Fast hade Claire från början sagt att den ena gör så att kakan sväller men inte den andra hade det gått lättare! Men nu vet jag till nästa gång.

Jag hoppas att ni alla har haft en underbar helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0