Ansökan

Jag håller just nu på att gå igenom preliminäranmälan till aupair. Känns väldigt spännande samtidigt som det känns lite läskigt. Det är ju trots allt ett väldigt stort steg, och kan nog erkänna att lite rädd är jag. Men jag vet att jag inte gör fel beslut!

Har själv sakt att jag ska göra anmälan så snabbt som möjligt, men har hela tiden skjutit upp på det. Jag är säkert inte ensam om att göra det. Men efter att ha läst lite på hemsidan så inser jag att jag måste ansöka NU! Vill jag komma iväg inom bara någon månad så måste det göras nu, pronto! Det kan ta mellan 2-3 månader, och eftersom jag vill börja plugga då jag kommer hem så måste jag ha åkt iväg innan sommarens slut.

Nu låter det här som att jag håller på att stressa och som att jag verkligen ska planera in det i minsta detalj. Riktigt så är det inte, eller kanske lite. Men man måste ju planera till en viss del, som i det här fallet tycker jag att det känns en aning onödigt om jag skulle åka till hösten så då när jag kommer tillbaka så kommer jag att behöva vänta ännu ett år på att börja plugga. Håller ni inte med mig? Bäst att sluta innan det börjar låta ännu mer förvirrande. Hoppas ni förstod vad jag menade ändå.

Nu ska jag gå ner och umgås med familjen och sedan får jag se vad som händer. Kanske blir det familjemys med en film. Who knows!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0